vrijdag 16 februari 2018

Maltezertaart met chocolade creme au beurre



Deze heerlijke chocolade taart gemaakt en afgewerkt met Maltezers. Er waren vrienden op bezoek van mijn zoon en hij vroeg al heel lang om eens de Maltezertaart van Laura's Bakery te maken. Ze vonden het fantastisch! De chocoladebiscuit heb ik van Laura gebruikt maar de creme au beurre heb ik op een andere manier gemaakt. Dit recept van de chocolade creme au beurre deel ik graag met jullie.
Voor de chocolade biscuit verwijs ik graag naar het recept van Laura http://www.laurasbakery.nl/chocoladebiscuit het is een heel gemakkelijk recept en een heel luchtige biscuit.

Voor de creme au beurre heb je nodig : 3 eieren - 150 gr suiker - 300 gr boter op kamertemperatuur - 60 gr fondantchocolade in stukjes - 1 zakje Maltezers in stukjes gehakt

Zo ga je te werk : Klop de eieren samen met de suiker op een licht vuurtje tot 37° of lichaamstemperatuur.  Neem van het vuur en klop koud. Klop de boter tot een mooie gladde creme. Voeg dan geleidelijk het ei mengsel toe en laat goed mengen tot een romige botercreme. Smelt de chocolade in de microgolf ( 900 watt / 2 min of au bain marie ) meng de chocolade goed dat er geen stukjes meer inzitten en voeg dan bij de botercreme. Laat goed mengen en klaar is de botercreme of creme au beurre.

Je kan dan te taart afwerken naar eigen fantasie.


Klaar?Bakken maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten